היום נתמקד בהפחתת לחץ לטווח ארוך

בפעם הקודמת דיברתי אתכם על תרגילים שאתם יכולים ורצוי שתכניסו לחיי היום יום שלכם כדי להוריד את רמת הלחץ בחייכם, היום אני אדבר אתכם על טיפול מונע וארוך טווח והוא מתמקד בפיתוח הרגלים בריאים:

  1. שמירה על שעות שינה קבועות, עייפות מעלה את הלחץ בגוף ועלולה לגרום לרגישות יתר, השמנה בעיות חרדה ועוד, יש לשמור על שעות שינה קבועות שבע עד שמונה שעות שינה בלילה.
  2. אכילת מזון באופן מסודר וכמובן מזון בריא לגוף, פערים גדולים של חוסר אכילה מגבירים את הסטרס בגוף מה שגורם להפרשת הורמון הלחץ שנקרא קורטיזול, לחץ תמידי בגוף מחליש את מערכת החיסון שלכם, מחליש את רמת האנרגיה וחושף אתכם למחלות ופגעים, הקפדה על זמני אכילה ביחד עם המזון הנכון (יש להתייחס לעונות השנה מבחינת סוג האוכל) יכולים להפחית באופן משמעותי את רמת הלחץ בגוף שלכם, וכן עבודה היא לא תרוץ פשוט תיקחו לעצמכם הפסקה לאכול, תביאו לכם אוכל מהבית שיהיה לכם זמין וכך לא תבטיחו לעצמכם בריאות נפשית וגופנית.
  3. הפחתת שתיית משקאות חריפים, כן אפשר לשתות מעט יין אדום בכל יום אולם משקאות אלכוהוליים אחרים יכולים להפוך את הלחץ שלכם למצב של חרדה ושל דיכאון.
  4. עיסוק בתחביבים, אני יודעת שזה נשמע לחלקכם רעיון מופרך כי הרי למי יש זמן אולם תאמינו לי שהכנסת תחביב לחיים שלכם שהוא משהו אחר מעבר לחובות שלנו בחיים האלה : עבודה, בית, ילדים וכו, תכניס עניין לחיים שלכם, הטענת מצברים ולעיתים אפילו תגביר את היצירתיות שלכם בחיים תבחנו את זה אבל תחביב בחיים יהפוך אתכם לאנשים מאושרים וסובלניים יותר, זה יעלה לכם את הביטחון העצמי ומכאן השמיים הם לא הגבול.
  5. בילוי משותף או בילוי אישי, כן גם כאן זהו זמן שמאוד חשוב להשקעה שלכם בעצמכם, אם אתם אנשים שאוהבים אנשים רצוי שתכניסו בלו"ז שלכם בילוי משותף עם חברים או בני הזוג שלכם, אם אתם אוהבים להיות לבד תכניסו לכם זמן אישי עם עצמכם בכל מקרה זה לא משנה איך תעשו זאת העיקר שתעשו.
  6. פעילות גופנית, אז נכון יש סוגים שונים של פעילות גופנית ולא כל דבר מתאים לכל אחד אבל בהחלט שווה לכם לבדוק מה מתאים לכם, האם מתאים לכם הליכה בטבע, הליכה בים, יוגה, פילאטיס, רכיבה על אופניים, ריקודים מסוגים שונים, זה לא משנה מה שנכון לכם הוא המדויק עבורכם תמצאו זמן להכניס מעט פעילות גופנית לחיים שלכם. אלו הם מגוון פעולות שאם תכניסו אותם לחיים שלכם אני מבטיחה לכם שתראו תוצאות תוך זמן קצר בחיים שלכם, תתחילו להרגיש רגועים יותר ואולי אפילו אנרגטיים יותר ופתוחים יותר לעשות דברים חדשים בחיים שלכם.

 

תמיד תזכרו שלחץ זאת דאגה (כלומר בעיה) שלא פתרנו אותה , אז נכון שהכי טוב לפתור את הבעיה אבל אם אני עייף, לחוץ, עמוס הסיכוי שאפתור את הבעיה קטן, מצד שני אם אני אנרגטי, שמח ומסופק יהיה לי הרבה יותר קל לפתור את הבעיה.

באהבה ענקית
בטי שרם (נעים) הבעלים של מכללת אפקט ביבנה, בעלת ניסיון של 8 שנים בתחום הטיפול ,M.A בחינוך, סופרת, נתורופתית, מטפלת רגשית CBT, מאמנת אישית, ומפתחת שיטת ORB לטיפול ואימון רגשי.
בקרו אתנו באתר של מכללת אפקט

כתבות נוספות