כיצד להתמודד עם אכילה רגשית בחורף

אכילה רגשית היא בעיה נפוצה והיא מתחילה אצל ילדים ונשארת אתנו גם כאנשים מבוגרים, אכילה רגשית מוגדרת כאכילה שנובעת ממגוון רגשות כגון : שעמום, אכזבה, אשמה, שמחה, עצב, תסכול ועוד ואין לה קשר לרעב פיזי של הגוף.
היום יותר ויותר אנשים מנסים להדחיק ולפתור בעיות רגשיות עם אוכל.
הפעולה כמובן לא פותרת את הבעיה או את מקור הסבל אלא רק יוצרת בעיה חדשה נוספת  שבאה לידי ביטוי בהתנהגות כפייתית מול אוכל והתוצאה היא השמנה.

מה הקשר לחורף?

  • בחורף קר יותר והגוף רוצה לחמם את עצמו ואוכל הוא אחד מהאמצעים לחימום הגוף, כאשר לגוף קר הוא מוציא הרבה אנרגיה כדי לשמור על חום הגוף ולכן הוא מבקש להחזיר את האנרגיה הזאת עם אוכל (בדרך כלל פחמימה) ולכן אתם תרגישו שיש לכם צורך לאכול משהו מתוק או חם.
  • בחורף מחשיך מהר מאוד כבר בשעה 17 חשוך בחוץ מה שיוצר תחושה של עייפות, אנחנו רוצים להישאר ערניים ולכן אוכלים יותר מתוק או שותים קפה כדי להישאר ערניים.
  • בחורף אנחנו מרגישים הרבה יותר משועממים והאוכל הפך להיות "צוות הווי ובידור " אנחנו מעסיקים את עצמנו דרך פעולת האכילה.
    אלו רק חלק מהסיבות שאנחנו בחורף אוכלים יותר ללא קשר לרעב פיזי.

אז מה עושים?

  • בשלב הראשון תלבשו בגדים חמים יותר זה עדיף על מזגן מחממם כדי לשמור על חום הגוף.
  • תשלבו בתזונה שלכם מאכלים מחממים כמו : בטטה, ציפורן, הל, זגנגוויל, קינמון, מרקים, קטניות, הם מחממים את הגוף ויוצרים תחושה של שובע ונעימות בגוף.
  • אם אתם עייפים חשוב מאוד שתנוחו! אל תנסו לפתור את העייפות שלכם באוכל, אתם יכולים להזיז את הגוף שלכם זה יעיר אתכם הרבה יותר מאשר אוכל.
  • לפני שאתם אוכלים תבררו מה הרצון האמיתי שלכם, האם משעמם לי? האם אני כועס? האם האוכל הוא הפתרון למה שאני מרגיש עכשיו? אם לא אז מה הפתרון שיכול לעזור לי עכשיו.

 

אם אתם או אחד מהילדים שלכם אוכל אכילה רגשית זה הזמן לטפל בכך, באמצעות שיטת ORB תלמדו כיצד להפחית באופן משמעותי את האכילה הרגשית, לאכול לפי הצורך, בזמן הנכון ואת האוכל הנכון לבריאות שלכם.
באהבה ענקית בטי שרם (נעים) הבעלים של מכללת אפקט ביבנה, בעלת ניסיון של 8 שנים בתחום הטיפול ,M.A בחינוך, סופרת, נתורופתית, מטפלת רגשית, מאמנת אישית, ומפתחת שיטת ORB לטיפול ואימון רגשי.

כתבות נוספות