סובלים מלחץ בחיים?

בואו ללמוד מהם הגורמים שאתם לא חושבים עליהם ומגבירים אצלכם את הלחץ . ישנם דברים נוספים שיוצרים אצלנו לחץ ודאגה בחיים ולפעמים אנחנו לא ממש מתייחסים אליהם, או שלא יודעים על קיומם היום אני רוצה להאיר עינכם באותם נושאים שעלולים להגביר אצלנו את הלחץ:

 

  1. הכרה במוגבלות שלנו – אנחנו יודעים למה אנחנו מסוגלים ולמה אנחנו לא מסוגלים ובכל זאת לפעמים אנחנו מציבים לעצמנו מטרות גדולות מידי, דבר שיוצר אצל כולנו לחץ מיותר בגוף, זה יכול לבוא לידי ביטוי בדברים הכי פשוטים בחיי היום יום שלכם כמו לו"ז מאוד צפוף, מטרה לרדת במשקל לא הגיונית, או לעשות פעילות גופנית כל יום שאין לנו זמן אצל כל אחד זה משהו אחר. אתם מכירים את עצמכם אל תנסו לעשות דברים שהם מעבר ליכולת שלכם.
  2. נכונות לשינויים – תלמדו להיות ספונטניים, לקבל שינוי בתוכניות בחיים שלכם ביותר אהבה וחמלה, הדרך שלכם להתמודד עם שינויים תקבע את מידת הלחץ והדאגה אצלכם, לא הכל צריך להתקיים בדיוק כפי שתכננתם.
  3. קבלת את החסרונות – אין אדם מושלם לכן אם תקבלו את החסרונות שלכם ותפסיקו לבקר את עצמכם בגללם תורידו את מפלס הלחץ שלכם, אתם יכולים להיות הכי טובים שאתם יודעים להיות בכל רגע נתון, החסרונות שלכם הם חלק ממי שאתם תקבלו שיש דברים שאתם פחות טובים בהם.
  4. הימנעות מאנשים מסוימים – כן מה לעשות לא כולם אוהבים אותנו, לא כולם מתאימים לנו ואנחנו לא מתאימים לכולם, אם יש אנשים שגורמים לכם לקושי בחיים (כמובן שאני לא מדברת על משפחה קרובה, וגם כאן יש מה לעשות) אתם יכולים לבחור להוציא אותם מהחיים שלכם, או להימנע מהם, או להפחית את מספר המפגשים אתם.
  5. קחו את הזמן – תרשו לעצמכם ליהנות מהפקק בבוקר, או מהאיחור של הרכבת שלכם, אין לכם מה לעשות מול האיחור הזה או מול שיבוש התוכנית שלכם אתם יכולים לבחור לקבל את הזמן הזה עבור עצמכם, תקשיבו למוסיקה טובה, או להרצאה טובה, תקראו חלק מספר טוב ובכלל תבחרו לשנות גישה מול שיבוש תוכנית. תזכרו אנחנו לא מושלמים, אנחנו יכולים להיות שלמים והכי טובים שאנחנו יודעים בכל רגע נתון, תחיו את חייכם מתוך תחושה וידיעה שאתם עושים את המקסימום שאתם יודעים בכל רגע נתון , תתייחסו לעצמכם בכבוד וחמלה והחיים שלכם יקבלו תפנית תוך זמן קצר.

 

מספיק אם תיקחו רק דבר אחד מכל מה שכתבתי לכם היום ותיישמו אותו בחיים שלכם אתם תרגישו שינוי בחיים. בטי שרם (נעים) הבעלים של מכללת אפקט ביבנה ,M.A בחינוך, סופרת, נטורופתית, מטפלת רגשית CBT, מאמנת אישית, ומפתחת שיטת ORB לטיפול ואימון רגשי.

כתבות נוספות