איך להתאושש ממשברים בחיים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

כולנו עברנו משברים בחיים חלקם קטנים וחלקם גדולים חלק מאתנו התמודד עם המשברים וחלק נשאר עם המשבר וסוחב אותו כל חיו, לאחרונה כולנו עדים למשבר שאף אחד מאתנו לא באמת יודע איך להתמודד אתו הקורונה, זה לא משהו שחווינו בעבר וכן אין לנו אמונות, תמונות או מחשבות איך להתמודד עם משבר הקורנה ומה שהוא יביא אחריו, בעצם כל אחד מאתנו מתמודד בדרך אחרת עם אותו משבר, מה שיקבע את מידת ההתאוששות שלנו מהמשבר הוא החוסן הנפשי שלנו, העבר שלנו, כלומר הדרך שבה התמודדנו עם משברים בעבר, אם אנחנו אנשים עם חוסן נפשי גבוה, עמידים נפשית עברנו דבר או שניים בחיים ויצאנו ממשברים קלים או קשים התת מודע שלנו ייקח אותנו למציאת פתרונות אולי בהתחלה נרגיש סוג של הלם או שוק אבל מהר מאוד נתאושש נחשוב על פתרונות ונצא מהמצב, אם אנחנו אנשים בעלי רגישות יתר יותר עדינים בנפש וסוחבים אתנו משברים מהעבר שעדין פתוחים אצלנו יכול להיות מאוד שהמשבר הגדול הזה ימוטט אותנו "הקש ששבר את גב הגמל".

קודם כל חשוב לכם להבין איזה אנשים אתם? איך אתם התמודדתם עם משברים בעבר ומכאן לצאת לדרך, אם אתם אנשים עם חוסן נפשי גבוה ובעבר כבר הצלחתם להתמודד עם משברים בחיים תיצמדו למחשבות, אמונות, תכונות וכישורים שיש לכם שהובילו אתכם בעבר להצלחה, ממש כך תשתמשו במה שיש לכם לחזק את עצמכם כלים כמו :,

מחשבות חיוביות, אמונות מקדמות, אסטרטגיה לפתרון בעיות, הצהרות חיוביות, עשייה, יצירתיות והמצאה של עצמכם מחדש יעזרו לכם בהחלט לעבור את התקופה הזאת שדרך אגב לדעתי רק מתחילה, כלומר אנחנו בהחלט נצטרך ללמוד לחיות עם האפקט של משבר הקורונה עוד שנים קדימה.

אם אתם אנשים עם חוסן נפשי נמוך יותר, פגיעים ורגישים יותר הגיע הזמן שלכם למצוא מישהו שלווה אתכם ויעזור לכם לחזק את החוסן הנפשי שלכם שיעזור לכם לבנות ביטחון עצמי ולחזק את תחושת המסוגלות שלכם, ניתן לעשות זאת כמובן בעצמכם ואני ארשום לכם גם מספר טיפים איך לעשות זאת אבל בבקשה מכם אם אתם רואים שאתם מתקשים אל תהססו לפנות לאנשי מקצוע, יותר מכך אצלנו במכללת אפקט יש בהחלט אנשי מקצוע שיכולים לעזור לכם אז אל תהססו לפנות אלינו.

אז מספר טיפים איך לחזק את החוסן הנפשי שלכם:

  1. חשוב מאוד ליצור שגרה בחייכם גם אם זה מאוד מאתגר תיצרו סוג של שגרה שכוללת פעולות שונות כמו : קריאה, האזנה למוסיקה, כתיבה, ציור, בישול, חשיבה יצירתית, זמן משפחתי ועוד.
  2. חשוב מאוד לשמור על תזונה בריאה, שתיית מים ושעות שינה מסודרות וזה כדי לא ליצור סטרס נוסף בגוף שלכם מה שיפגע במערכת החיסון שלכם.
  3. חשוב מאוד להתחיל את הבוקר עם תפילה או הצהרות חיוביות.
  4. לפגוש אנשים במידה ומותר.
  5. להתחיל להגשים את התחביבים שלכם שאולי לא היה לכם זמן לעשות זאת בעבר.
  6. לחזק את מה שטוב בכם ולתת במה לחוזקות שלכם, תכינו רשימה של החוזקות שלכם ותתחילו להשתמש בהם בחיי היום יום שלכם.
  7. להאמין בטוב ולראות את חצי הכוס המלאה.
  8. לתת לעולם מהכישרון שלכם במתנה וכן לכל אחד מאתנו יש כשרון במשהו, תמצאו מה אתם עושים בקלות זה הכישרון שלכם ותפיצו אותו באהבה.
  9. נתינה מאוד חשובה להרגשת תחושת משמעות לכן תמצאו מה אתם יכולים לתת לעולם או לקרובים שלכם בתקופה זו ותעשו כך.

וכפי שאמרתי במידה ואתם רואים שאתם זקוקים לעזרה, ליד מכוונת, לתמיכה, לעצה או לכל דבר אל תהססו לפנות אלינו.

אנחנו כאן עבורכם

צוות מכללת אפקט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

כתבות נוספות

close-icon Powered by Wonder
text-icon messenger-icon