איך תדעו אם אתם חיים עם אכילה רגשית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

יותר ויותר ילדים ומבוגרים חיים היום עם התנהלות לא תקינה מול אוכל, אכילת יתר, או חוסר אכילה, הרעבה עצמית או אכילת כמויות מאוד גדולות של אוכל, התנהגות זו פוגעת בביטחון העצמי, בתחושת המסוגלות העצמית ובדימוי העצמי של כל אחד ואחד מאתנו בנוסף לנזקים הבריאותיים שיכולים להופיע בעתיד עקב השמנה יתר או רזון.

חשוב מאוד שכל אחד מאתנו יבדוק את עצמו ואת ילדיו ואם אתם מזהים את עצמכם או את ילדכם באחד או יותר מהקריטריונים הבאים אני מאוד ממליצה לכם לטפל בבעיה לפני שהיא תגדל ותתעצם ותשתלט על כל החיים שלכם.

אז מהם הסימנים:

  1. אכילת כמויות גדולות של אוכל בזמן מאוד קצר, בדרך כלל אתם עושים זאת מול עצמכם (מתחבאים מהסביבה שלכם), כן תתפלאו גם הילדים שלכם מחביאים את ההתנהגות הזאת כי הם מבינים שמשהו לא תקין בה, ובכל זאת הם לא מצליחים לעצור את עצמם. בדרך כלל תהיה אכילה של מתוק ולאחר מכן מלוח אחד אחרי השני ללא קשר לתחושת רעב.
  2. חוסר בתחושת שובע אם אתם מוצאים את עצמכם ממשיכים לאכול אחרי שאתם כבר מפוצצים אומרים לעצמכם משפטים כמו "יש לי קיבה נפרדת לקינוח" , "אני חייב לסיים מהצלחת" , אם אתם מרגישים שהרצון שלכם לאכול חזק מכם ושאין לכם שליטה למרות שאתם מרגישים מפוצצים , ואין קשר בין תחושת הרעב שלכם לאכילה שלכם.
  3. אתם אוכלים בסתר, אם אתם מתנהגים רגיל ליד אנשים, אוכלים מנומס לפעמים אפילו לא אוכלים, ולאחר מכן שאף אחד לא רואה אתם אוכלים מה שאתם רוצים ובכמויות לא נכונות.
  4. אתם מבטלים פעילות חברתית בעקבות האכילה שלכם, אם קורה לכם שאתם מתוכננים לצאת לבלות בערב ובסופו של דבר יש לכם מחשבות על ביטול היציאה או שאתם ממש מבטלים עקב תירוצים שונים שהם לא באמת נכונים כי בסופו אכלתם הרבה מאוד ואתם מרגישים מאוד רע עם עצמכם, מפוצצים ואין לכם חשק לצאת מהבית.
  5. אתם מוצאים את עצמכם מתכננים מה לאכול במהלך היום ואז בשעות הערב נתקפים רעב ושוכחים את מה שהבטחתם לעצמכם, מתחילים לאכול ארוחת ערב, ממשיכים לאכול גם שאתם כבר שבעים ואוכלים מעבר לתוכניות שלכם.
  6. אתם אוסרים על עצמכם לא לאכול דברים מסוימים כל השבוע ואז פעם בשבוע אתם מוצאים עצמכם אוכלים ארוחה אחת מכל הבא ליד באופן לא הגיוני מבחינת הכמות וסוג האוכל.
  7. אם אתם חווים אחד מבין הסימנים שציינתי לפחות פעם בשבוע.

אם מה שציינתי כאן הוא חלק מהחיים שלכם אתם חיים עם אכילה התקפית.

ההמלצה שלי היא לטפל בזה, שכן בדרך כלל אכילה רגשית מתנהלת מול רגשות ומחשבות שליליים שיוצרים בגוף חוסר איזון הורמונלי, רגשי ומנטלי.

אם יש שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו למכללת אפקט

 0546060063

 088622699

להצטרפות לקבוצת וואצאפ שלנו אכילה רגשית ORB

הכנסו לקישור:

https://chat.whatsapp.com/JXuhSwtoeX7E02BmScw1YA

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

כתבות נוספות

close-icon Powered by Wonder
text-icon messenger-icon