קורס מאמן תזונה התמחות באכילה רגשית

הנחייה: מעין בן גל נטורופתית N.D

מטפלת הוליסטית בגוף ובנפש באמצעות תזונה, צמחי מרפא הילינג, פרח באך ועוד

קורס לימודי אימון תזונתי לאורח חיים בריא, ירידה במשקל וטיפול בהרגלים מעכבים סביב דפוסי האכילה.

התמחות בטיפול בהתמכרויות ואכילה רגשית בשיטת ORB. המאמן התזונתי בשיטת ORB ידע לתת למתאמנים שלו תמיכה בצד הרגשי , ליווי של התהליך וייעוץ

תזונתי לאורח חיים בריא.

מטרת הקורס: לימוד יסודות התזונה הבריאה , ידע בהתאמת תפריט אישי, בניית יעדים לירידה במשקל, אכילה רגשית , אילו מזונות ממכרים ומה קורה כאשר נגמלים מהם, כיצד ניתן תפריט תומך בזמן גמילה ועוד.

היקף שעות:30שבועות 5x שעות , סה"כ 150שעות מועד תחילת הקורס:5.10.21 יום שלישי משעה 09:30 – 14:30 6.10.21 יום רביעי משעה 14:00-20:00 דרישות: עמידה בפרקטיקום בהיקף של 30 שעות, הכולל קבלת מטופלים, קבלת משוב וליווי ומבחן

סוף קורס.

סילבוס

• מפגש היכרות ומבוא הפילוסופיה של הרפואה הטבעית.

• יסודות המזון: היכרות עם אבות המזון פחמימות ,שומנים, חלבונים

• יסודות המזון: ויטמינים ומינרלים, הכרת התפקודים השונים

• ויטמינים: הכרת תוספי המזון השונים, תסמיני מחסור ועודף?

• מערכות הגוף: הכרות עם מערכות הגוף השונות, מערכת העיכול, מערכת העצבים, מערכת הלב וכלי הדם ועוד, נכיר התפקידים שלהן ותזונה מתאימה למחלות נפוצות.
• הכרת המזונות: היכרות עם קבוצות המזון השונות פירות, ירקות, דגנים, קטניות, מזונן מן החי ועוד

• מזון מתועש: הכרת טכנולוגיות בתעשיית המזון (תעשיית החלב, מזון משומר סימוני E ועוד) והנזקים הנלווים.

• הרזייה ודיאטה: נכיר את מנגנון הרעב והשובע וכיצד זה משפיע על הרגשות שלנו, אילו הורמונים מעורבים בתהליך וכיצד מציבים מטרות לירידה נכונה ובריאה במשקל.

• סקירת גישות וטרנדים נפוצים בעולם התזונה: פליאו, תזונה קטוגנית, דיאטת אטקינס, האם זה נכון לכולם? וכיצד אדע מה נכון לי?

• SUPER FOODS: מהם מזונות העל? ומתי נשלב אותם בתפריט, שיעור שיא חוויתי , נתנסה בהכנה של מנו שונות ושייקים בריאותיים ונטעם מן היתרונות של המזונות המיוחדים האלו.

• גישות שונות בתזונה: מהן הדיאטות הטרנדיות, תזונה קטוגנית, תזונה ים תיכונית, דיאטת פליאו, גישת הבריאות הטבעית ועוד, למי זה מתאים?

• ניקוי רעלים: מה זה ניקוי רעלים ולמי הוא מתאים? אילו איברים משתתפים בתהליך?

• עקרונות לבנייה והתאמת תפריט אישי ללקוחות שלנו

• גבולות באימון: מתי נאמן ומתי לא? נורות אזהרה ובאילו מקרים להפנות לאנשי מקצוע.

• מבחן וסיכום



*המערכת נתונה לשינויים.

תעודות בסיום המסלול: מאמן תזונה

סילבוס שיטת O.R.B – התבוננות, שחרור , בנייה מחדש

התמחות בהתמכרויות ואכילה רגשית

מפגש ראשון:

*הסבר על התמחות אכילה רגשית : המהות, הרעיון, התכנים.

*תפילת הרצון טיפול בהתמכרויות

*מהי הפרעת אכילה הפרעות אכילה

*מהי אכילה רגשית

*מהי התמכרות

*חבר תומך כחלק מתהליך שחרור ההתמכרות.

*רעב רגשי ורעב פיזי – משמעות והבדלים ביניהם.

*שאלון אבחון מספר 1:

אלו מאכלים פוגעים לי בתהליך הירידה במשקל?

איזה התנהגות פוגעת לי בתהליך הירידה במשקל?

אלו מחשבות פוגעות לי בתהליך הירידה במשקל?

יש לדרג מ 1-10 מה המאכל, התנהגות, מחשבה שהכי הרבה פוגעת לי בתהליך ולהוסיף עבודה מולם במטרה השבועית.

*למידה תובנות ומסקנות של שאלון האבחון.

*מעגל משותף : מה אני יכולה ללמוד על אותו אדם רק מהאבחון הראשון (בעיות, יתרונות, חסרונות, קשיים, איך אני יכולה לעזור לו).

*הנחיות למתאמן בסוף כל מפגש.

*תרגול קליניקה שאלון אבחון מספר 1. 

*מכתב מהמחלה שלי

*שאלון אבחון מספר 2:

למידה תובנות ומסקנות שאלון אבחון מספר 2 – התבוננות פנימה והחוצה. מי אני מול אוכל.

תרגול בזוגות שאלון אבחון מספר 2

*מעגל משותף : מה אני יכולה ללמוד על אותו אדם מהאבחון השני, האם הוא שיפר את הידע שלי ואם כן במה?

*כיצד בוחרים במה להתמקד בטיפול?

*בחירת בעיה/קושי אחד מתוך כל הרשימה

*הסבר על נושא דחוף וחשוב ליצירת מוטיבציה.

*תרגול קליניקה שאלון מספר 2.

 

מפגש שני:

*הסבר על מחויבות וחשיבותה לתהליך.

*שיתוף קבוצתי על תרגול שאלון אבחון מספר 2+1 בקליניקה.

*רווחים מהמצב הנתון כולל טיפול בהתנגדויות *הפסדים מהמצב הנתון.

*מהו בולמוס אכילה *לימוד טכניקה של שליטה על דחפים מול בולמוס

*לימוד טכניקה של ציפור בבולמוס *פרוטוקול טיפול בשנאה עצמית.

*בחירת דמות לחיקוי – משימה הביתה.

*תרגול בזוגות : זיהוי רווחים והפסדים

*תרגול בקליניקה : זיהוי רווחים והפסדים של המטופל/מתאמן.

 

מפגש שלישי:

*מסר נקי ומסר מזהם

*עונג ומשמעותו בתהליך ההתמכרות.

*תרגיל בכנות.

*למידה ותרגול: זיהוי מחשבות ועבודה עם מחשבות אוטומטיות:

*הסבר על טעויות החשיבה האוטומטית *תגובות חלופיות למחשבות האוטומטיות.

*איזה תבניות חשיבה אוטומטיות קיימות אצל המטופל/מתאמן שלנו

*תרגול: זיהוי תבניות החשיבה האוטומטיות שלנו.

*תרגול: בקליניקה זיהוי תבניות חשיבה של המטופל/מתאמן.

 

מפגש רביעי:

*מציאת משמעות החיים שלנו והקשר שלה לאכילה רגשית.

*פרוטוקול עבודה מול כעס – מעגל הכעס.

*שיתוף קבוצתי בנושא זיהוי מחשבות אוטומטיות.

*למידה ותרגול: איך עובדים מול מחשבות אוטומטיות (NLP, CBT ונספח)

*תרגול : עבודה בזוגות מול מחשבה אוטומטית אחת שאותה נבחר.

*תרגול : בקליניקה עבודה מול מחשבה אחת של המטופל/מתאמן.

 

מפגש חמישי:

*עבודה מול רגש/תחושה מעכבים

*תרגיל עבודה מול רגשות

*צעדים להתמודד עם רגשות מעכבים.

תרגיל למסגור מחדש קושי/אתגר בחיים.

*תרגול: עבודה בזוגות מציאת רגש מעכב

*תרגול: בקליניקה מציאת רגש מעכב

 

מפגש שישי:

*למידה ותרגול: שאלון תוצאה מעצימה

*תרגול: שאלון תוצאה מעצימה מול מטרה

*תרגול בקליניקה: שאלון תוצאה מעצימה מול מטרה

 

מפגש שביעי:

*כיצד הסביבה משפיעה על התוכנית שלי לרדת במשקל

*זיהוי הסביבה הלא תומכת

*איך מתמודדים עם סביבה לא תומכת.

*תרגול בכיתה: זיהוי הסביבה הלא תומכת

*תרגול בקליניקה : זיהוי הסביבה הלא תומכת.

*למידה ותרגול : איך לזהות אמונת ליבה (שורש) אצל המטופלים שלנו.

*נלמד לעומק את עבודת החקירה למציאת אמונת הליבה של המטופל/מתאמן.

*נלמד ונתרגל מספר שיטות מהמובילות בעולם הטיפול והאימון.

*תרגול : עבודה בזוגות למציאת אמונת ליבה

*שיתוף קבוצתי בנושא תרגול עבודה מול מציאת אמונת ליבה.

 

מפגש שמיני:

*למידה ותרגול : איך לשנות אמונת ליבה אצל המטופל/מתאמן.

*נלמד לעומק את תהליך שינוי אמונת הליבה אצל המטופל שלנו דרך שיטת הטיפול ההתנהגותית קוגניטיבית CBT, ו NLP.

*תרגול : עבודה בזוגות לשחרור אמונת ליבה CBT

*תרגול : עבודה בזוגות לשחרור אמונת ליבה NLP

*תרגול : בקליניקה מציאת אמונת ליבה של המטופל/מתאמן.

תירגול : בקליניקה שחרור אמונת ליבה אצל המטופל/מתאמן.

 

מפגש תשיעי:

*שיתוף קבוצתי בנושא תרגול שינוי אמונת ליבה אצל המטופל/מתאמן

*נלמד ונתרגל את טכניקת מחולל שינוי התנהגות/אמונה CBT.

*שינוי התנהגות שפוגעת באדם/התמכרות לסוגיה/התנהגות שמושפעת מרגשות שליליים – CBT טיפול התנהגותי קוגניטיבי.

*נלמד תרגיל בחיזוק חיובי להעלאת תדר מחשבות חיוביות אצל המטופל.

*תרגול : עבודה בזוגות לשינוי התנהגות פוגענית/התמכרות לסוגיה

*תרגול : בקליניקה לשחרור התנהגות פוגענית/התמכרות לסוגיה אצל המטופל.

 

מפגש עשירי:

*שיתוף קבוצתי בנושא תרגול שינוי התנהגות פוגענית אצל המטופל/מתאמן.

*למידה ותרגול : ללמוד כוח רצון

*טכניקה שליטה על דחפים

*טכניקה לנצח דפוסי הרס עצמי

*תרגול : עבודה בזוגות לנצח דפוסי הרס עצמי

*תרגול : בקליניקה שחרור לנצח דפוסי הרס עצמי

 

שלב הבנייה מחדש:

*למידה ותרגול : עיצוב ובחירת מטרות חדשות בחיים, תהליך מיקוד לבחירת מטרה אחת לעבודה.

*איך לבחור את המטרה המדויקת של המטופל/מתאמן

*כיצד להתמודד עם חוסר התחייבות של המטופל להגשמת המטרה

*תרגול : עבודה בזוגות למציאת מטרה והטמעתה בתת מודע.

*תרגול : בקליניקה מציאת מטרה, תוכנית עבודה והטמעתה בתת מודע.

*בניית תוכנית עבודה מפורטת למטופל. כיצד להטמיע את המטרה שנבחרה בתת מודע דרך דמיון מודרך.

 

 

 

לבדיקת התאמתכם השאירו פרטים