קורס פרחי באך

 

שיטת טיפול שפיתח ד"ר אדוארד באך.

שיטת טיפול בפרחי באך תפסה מקום ניכר ברפואה המשלימה ונותנת כלי טיפולי נוסף למטפלים המניב תוצאות למטופלים ולתהליך הטיפולי.

מהות הטיפול בתמציות היא לעזור לאנשים לטפל בבעיות רגשיות קלות וזמניות בחיי היומיום בעזרת התמציות (כמו מצבים זמניים של לחץ, מתח, חרדה רגעית, פחד, התרגשות, חוסר ביטחון ועוד בחיי היומיום).

הנחת היסוד שעומדת בבסיס הרפואה המשלימה היא שבליבה של כל מחלה, כאב או הפרעה פיסית נחבא הגורם הנפשי. זיהוי, טיפול ואיזון במישור הנפשי מקלים על הסימפטומים הגופניים ומאפשרים מניעה של מחלות או הבראה מהן ביתר קלות.

בקורס פרחי באך נלמד על 38 התמציות, מה המשמעות של כל תמצית, לאיזה טיפוסי אנשים היא מתאימה ולאיזה מצבים היא יכולה להיות מועילה לטיפול, נלמד גם על קבוצות אנשים עפ"י ד"ר באך, מה מאפיין כל קבוצת אנשים, אלו תמציות יכולות להתאים להם, וכיצד להרכיב את התמציות המדויקות למטופלים.

נרכוש ידע על רגשות וכיצד להתמודד איתם באמצעות התמציות, נלמד לאבחן, לתמוך ולעקוב אחר התפתחות הטיפול.

במהלך הקורס נלמד ונשלב רייקי, דמיון מודרך, קלפים טיפולים ולמידת הצ'אקרות כחלק מאבחון מצב רגשי של המטופל ליצירת הרמוניה ואיזון בגוף.

הקורס כולל חומר עיוני וחומר מעשי

בכל שיעור נתנסה ונכין תמציות.

בסיום הקורס יקבלו משתתפי הקורס תעודה מטעם מכללת אפקט סיום קורס פרחי באך.

המרצה: גילי חדש

בוגרת לימודי נטורופתיה, בעלת קליניקה פרטית "דרך חדשה" ובנוסף מטפלת במרפאה הוליסטית "יסודות הריפוי" כ- 8 שנים, מרצה לקידום והנגשת בריאות בחברות, ארגונים, מוסדות החינוך ומנחת סדנאות ניקוי רעלים.

מומחית ברפואה טבעית ואבחון אירידאולוגי קליני (בקשתית העין) להבנת סימפטומים נפשיים ופיזיים תוך עידוד כוחות הריפוי הטבעיים של המטופל.

 

סילבוס

15 שיעורים.

משך כל שיעור כ- 3 שעות.

שיעור ראשון:

*מבוא והכרות עם פרחי באך:

ד"ר באך, פילוסופיה של ד"ר באך, הגדרות כלליות, הכרות והסבר על התמציות, רשימת תמציות. אופן הכנת התמציות, הכנת תמצית בכיתה, כיצד ניתן ונכון לשלב את תמציות פרחי הבאך בטיפול.

שיעור שני:

  1. חלוקת התמציות לקבוצות.
  2. קבוצת הפחד (4 תמציות)
  3. תיאור מקרה.

שיעור שלישי:

  1. המשך למידה קבוצת הפחד (תמצית)
  2. קבוצת רגישות יתר (3 תמציות).

שיעור רביעי:

  1. המשך קבוצת רגישות יתר (תמצית אחת).
  2. קבוצת חוסר ביטחון ותחושת אי וודאות (3 תמציות).

שיעור חמישי:

  1. המשך למידה קבוצת חוסר ביטחון ותחושת אי וודאות.
  2. שאלון חוסר וודאות מקורס התמחות בחרדות (והתאמת תמציות לדוגמא לפי התוצאות ORB)
  3. הכנת תמצית אישית לפי התאמת התמציות.
  4. ש.ב – יומן מעקב "התמצית ואני".

שיעור שישי:

  1. קבוצת ייאוש ואובן תקווה (4 תמציות).
  2. בוחן קבוצת פחד, קבוצת רגישות יתר, קבוצת חוסר ביטחון ותחושת אי וודאות.
  3. למידת אבחון והתאמת תמציות באמצעות קלפים טיפוליים. (חלק א').

שיעור שביעי:

  1. המשך למידה קבוצת ייאוש ואובדן תקווה (4 תמציות).
  2. למידה אבחון והתאמת תמציות באמצעות קלפים טיפוליים חלק ב').

שיעור שמיני:

  1. בוחן קבוצת ייאוש ואובדן תקווה.
  2. קבוצת חוסר עניין במציאות עכשווית (3 תמציות).
  3. למידת אבחון והתאמת תמציות באמצעות קלפים טיפוליים (חלק ג').

שיעור תשיעי:

  1. המשך למידה קבוצת חוסר עניין במציאות העכשווית (4 תמציות).
  2. תאור מקרה.
  3. תחילת שיתוף בכיתה תרגול- "תמצית ואני".

שיעור עשירי:

  1. בוחן קבוצת חוסר עניין במציאות עכשווית.
  2. קבוצה התעסקות ודאגת יתר לזולת (3 תמציות).
  3. המשך שיתוף תרגול – "התמצית ואני".
  4. הכנת תמצית אישית חדשה.

שיעור אחד עשרה:

  1. המשך למידה קבוצת התעסקות ודאגת יתר לזולת (2 תמציות).
  2. המשך שיתוף תרגיל – "התמצית ואני".
  3. תאור מקרה.

שיעור שתיים עשרה:

  1. בוחן קבוצת התעסקות ודאגת יתר לזולת.
  2. קבוצת הבדידות (3 תמציות).
  3. תאור מקרה.

שיעור שלוש עשרה:

  1. בוחן קבוצת הבדידות.
  2. תרופת ההצלה- רסקיו.
  3. הראיון והתשאול.

שיעור ארבע עשרה:

  1. תמציות פרחי באך ושימוש לבעלי חיים.
  2. פרחי באך ודמיון מודרך.
  3. הצגת פרקטיקום פרחי באך בכיתה.

שיעור חמש עשרה:

  1. בוחן סיכום (מטרתו ללמד בחירה נכונה בין התמציות וכיצד לעשות הבחנה מבדלת בין התמציות שיש בהם דמיון).
  2. הצגה כיתית מסכמת של תרגול -תמצית ואני (הצגה אישית של הנסיון האישי עם התמצית וכל אחת תציג באופן חוויתי את התמציות שהיו בפורמולה שלה).

לפרטים והרשמה